***KURT SEYİT VE ŞURA -NERMİN BEZMEN KİMDİR?***







geçen yaz kuzey güney bittiğinde duymuştum .böyle bir projenin dedikoduları ve nitekimde gerçekleşti .
fragmanı yılbaşında dönmeye başladı ve hepimizin dizi başlamadan gönlümüzü fetetti
 
 
kitap özeti
Edebiyat dünyasına 'Uyandıran Aşk' isimli şiir kitabı ile adım atmış olan Nermin Bezmen, bu kez Çarlık Rusyasının debdebeli yaşantısından Bolşevik ihtilali ile İstanbul'a sürüklenen hayatları anlatıyor. 1892'nin Yalta'sından St. Petersburg'un saltanat günlerine Karpatlar cephesinden ihtilalin cehennemine ve nihayet işgal altındaki İstanbul'a, 1920'lerin Pera'sına, macera dolu bir yolculuk yapacaksınız. Onlarla beraber politikaların, troykaların sihirli alemini, ihtilalin acımasızlığını, parçalanmış Osmanlı İmparatorluğunun son günlerini yaşayacaksınız. Kurt Seyt: Mirza Eminof'un oğlu olarak servet ve ünvanla doğmuştu. Yakışıklıydı, hırslıydı, cesurdu. Çar Nikola'nın Muhafız Alayında genç bir Üsteğmen oluşu onu bolşeviklerin ölüm listesine dahil etmişti. Kaçarken getirdiği bir taka dolusu silahı Mustafa Kemal'in Kuva-yi Milliyesine teslim ettiğinde, karşılık istemeyecek kadar gururluydu. Hayatına sıfırdan başlarken elinde kalan serveti sadece gururu ve aşkıydı. Shura: Tchaikovsky nağmelerinin romantizmi ile sarılmış karlı bir Moskova gecesinde, henüz onaltısındayken saf güzelliği, beklentisiz aşkı ile Seyit'in dünyasına girdi. Ailesinin ünvanı, serveti onun da ülkesinde kalmasına yardımcı olamadı. Sevdiği erkekle atıldığı bu macerada bir daha hiç göremeyecekleri vatanlarının, ailelerinin, artık yaşamayacakları geçmişlerinin hasretlerini birbirlerinin aşklarında dindirmeye çalıştılar. Büyük bir aşkın, harbin, ihtilalin, hasret ve hüzünlerin hikayesi ile okuyucuyu baştan sona kendine has bir tat, merak ve heyecanla sürükleyen, uzun süren araştırmaların gerçekçilikte aktarıldığı bir roman, 'Kurt Seyt ve Shura.'


 
NERMİN BEZMEN KİMDİR?
Geçmişin izi

Nermin Bezmen okurlar açısından Türk edebiyatına geç adım atan, ama sanki kaybettiği yılları geri almak istercesine hızla başarılı çalışmalara imza atan bir yazar. Kitapları bestseller olan Bezmen, özellikle kadınların hayranlıkla izlediği bir sanatçı.

2002’de Haliç Rotary Kulübü’nün “Edebiyat Ödülü” ve 1991’den bu yana okurlarının 11 kitabına verdikleri “En İyi Satanlar” ödülleri haklı gururu. Kitaplarında tarihi olguya büyük önem veren Bezmen’in yazım tekniğiyle ilgili verdiği ipucu ise ilginç: “Hepimizin her yaptığında, her söylediğinde, ilişkilerimizde, seçimlerimizde, hem küçük çevremizin hem de içinde bulunduğumuz genel mekanın ve zaman diliminin, bunun yanı sıra geçmişimizin, genlerimizin yansımaları var. Onun için anlattığım karakterin içinde bulunduğu devir, ailesi, devrin siyasal durumu, sosyoekonomik koşulları, müziğinden yemek ve giyim kültürüne tüm detaylar benim için önemlidir.”

Nermin Bezmen kimdir?

Lisede tarihe, lise son sınıfta AFS bursuyla gittiği ABD’de “kendine yetme” fikrine aşık oldu. İstanbul Üniversitesi Sultanahmet Sevk ve İdarecilik Yüksek Okulu’ndan mezun oldu. Tezhip–minyatür çalışmalarından sonra Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde Türk Süsleme Sanatları-Kalem İşi-Restorasyon Bölümüne devam etti. TRT 2’de canlı yayın sunuculuğu yaptı. Yoga eğitmenliği, restorasyon, halkla ilişkiler, panel organizasyonu, muhtelif gazete ve dergilerde röportaj dizileri, köşe yazarlığı ve resim öğretmenliği ile hayatını renklendirdi, yazılarıyla da okurların hayatını renklendirmeye devam ediyor.
 
 

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

14 yorum:

  1. bugün izledim daha iyi bekliyordum açıkçası ama yine de izlenir :)
    bloğunu yeni keşfettim... bloğumda çanta çekişi var beğenirsen seni de davet etmek istedim :)

    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com.tr/2014/03/cekilis-beymen-canta.html

    YanıtlaSil
  2. Bu gece izleyecegim int.net.
    Methini duydum kitabi okumamistim. Umarim hikaye kitabina sadik kalir..

    YanıtlaSil
  3. beğenmeyeni de çok olsa da bir de Sır ve devamı olan Aurora'nın İncileri vardır ki yıllar önce okumama rağmen favori kitabımdır, Sır da film yapılacak denmişti fakat onu yapamadılar bi:/

    YanıtlaSil
  4. benim de merak ettiklerimden:)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bilgilendirici bir post olmuş:) İzledim ileriki bölümlerde olayların daha hızlanması gerektiğini düşünüyorum tempo biraz yavaştı çünkü. Yine de pilot bölüm için kötü değildi. Bana da beklerim http://bellemelange.net/blog/

    YanıtlaSil
  6. Türkiye'nin gündemi haline geldi bu dizi herkes dün gece tv'ye kitlendi sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesınlıkle caanım uzun sure gündemde kalacak gıbı*-*

      Sil
  7. kitabı heyecanla okudum.

    dizide de kıvanç yunan tanrısı gibi yaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Ben tam izleyemedim.ama kuzeyi o kadar benimsemisimki sanki bi yerden cemre diye bagircakmis gibi geldi :)

    YanıtlaSil

her yorum bi gülümseme *-*