***EV YAPIMI MANTI TARİFİ VE İLK DENEYİM ***

merhabalar
öncelikle 23 nisan ulusal egemenlik ve çoçuk bayramını kutlarım..

hafta sonu mantı deneyimimiz oldu *-*
görümcemin kayınvalidesi adanalı ve her geldiğinde içli köftesini ve mantısı yapmadan gitmiyor saolsun .
2 kez içli köfte yapımına denk geldim ama ilk kez mantı yapımına tanık oldum .
biz izmirli olarak mantı kültürümüz hazır mantıdan ibarettir :(

öncelikle zor olduğunu itiraf etmeliyim :)
tek başınıza kalkışmayın derim ..


malzemeler
kıyma
sogan
baharat
un
su
tuz

öncelikle soganı rendeleyip baharat ekliyoruz ve yoğuruyoruz .
sonra katı bir hamur elde edip büyük bezeler elde ediyoruz.sonrada oklava ile açıyorsunuz .

sonra kare kare  kesiyoruz ve içine iç hazrdan koyup hamurun kurumasını beklemeden kapatıyoruz .
kapatma şeklini istediğiniz gibi yapabilirsiniz elinizden nasıl geliyor kolayınıza nasıl geliyorsa .

resimden anlaşılacağı gibi karısık şekillerde denedik ama tadı cidden harika .
valla en basından itibaren oradaydım ama eksik birşey kaldımı bilmiyorum .
sadece kapama işlemi yatım çünkü ama benim gibi ev yapımı deneyimi olmayanlar için yol gösterici olsun istedim .


umarım yardımcı olmuştur

*-*

diğer tarifler için tık tık tık


bircanın renkli dünyası

Merve Erden

4 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor ,seninde görümcenin kayınvalidesininde ellerine sağlık canım afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. hiç evde yapmayı denemedim açıkçası ama denemeye değer :) belkide başarabilirim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım tek başına gırme derım deneyımlı bırı lazım sevgıler :)

      Sil

her yorum bi gülümseme *-*