***ALEXANDRA CAVELLUS LEYLA -KİTAP YORUMU ***

.....

leyla bitti bende bittim sanki biri tarafından tartaklanmış gibiyim .
başım zonkluyor ve bazı yaşanan olaylara aklım ermiyor .(bir zamanlar yakında tarih balkan şavaşı )nda yaşanan insaanlık dışı hatta bir hayvana bile yakıştırmadığım adını koyamadığım vahşet tabiri denilirse kanımı dondurdu .
hayali bir roöam olsa diyecektim ki
yazarın hayal gücü baya gelişmi ammada yazmış .
ne yazıkkı hepsi gerçek bir kurgu .
kitabı defalarca elimden bıraktım ve geri aldım .
okurken din ,dil ,ırk mezhep ,kadın ,erkek ,çoçuk ,kadın bir karış toprak bir genç kıza daha on altın yaşında (belki binlerce kadın leyla ile aynı kaderi paylaştı ve dünya bunu seyretti )
değermiydi ?....saydığım hiçbirşey buna değmezdi ...


Bosnalı Bir Kızın Yüreğinizi Burkacak ve Tüylerinizi Ürpertecek Gerçek Hayat Öyküsü.Bosnalı Leyla büyük bir kâbusu atlatmıştı: Bosna'daki toplama kampında geçirdiği iki yılı. Binlerce kadının travma geçirmesine neden olan savaşın karanlık ve baskıcı yüzünü anlatan bir kadın... Onun isyankâr öyküsü ve acıyla dolu dokunaklı kaderi... "Bu kitabın kapağını açmadan önce, cehenneme açılan bir kapının eşiğinde olduğunuzu bilmelisiniz. İnsan denilen yaratığın bütün kötülüklerini sergiye çıkarttığı bir coğrafyaya, Balkanlara adım atacaksınız... Kadınların beden ve ruhlarının nasıl lime lime edildiğini okurken "insan uygarlığı" denilen barbarlıktan kaçıp, en vahşi hayvanların şefkatli uygarlığına sığınmak isteyeceksiniz."-Sydsvenska Dagbladet.-Bu kadar acı ve yürek burkucu bir kitap okumadım. Ağlayarak elimden bıraktığım kitaba her seferinde geri döndüm. Korkunç bir öyküydü. Bir zamanlar basın organlarında Yugoslavya'nın adıyla birlikte duyduğum 'etnik temizlik', 'toplama kampı', 'toplu tecavüz' gibi sözcüklerin ne anlattığını bu kitapla anladım. -Allt om Böcker-Balkanlarda neler olup bittiğini anlatan sarsıcı bir kitap. Leyla kendisinin ve başka kadınların yaşadıkları cehennemi haykırıyor... Bu kitabı sonuna kadar okuyup bitirmeden duramıyorsunuz.-Svenska Dagbladet- Eğer yetkim olsa her okula insanlık dersi diye bir ders koyar ve bu kitabı herkesin okumasını zorunlu kılardım.-Dagens Nyheter-(Tanıtım Bülteninden) 






.......
insanlık ölmüş

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her yorum bi gülümseme *-*